logo

Przedmiot dzia艂ania
A R T Y K U 艁   A R C H I W A L N Y


Zgodnie z UCHWA艁膭 NR LIII/1222/2010 RADY MIEJSKIEJ W BIELSKU-BIA艁EJ z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie zatwierdzenia Statutu Miejskiego Zak艂adu Komunikacyjnego w Bielsku-Bia艂ej, realizuje on zadania w艂asne Miasta w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Przedmiotem dzia艂alno艣ci MZK jest w szczeg贸lno艣ci:
1) wykonywanie autobusowych przewoz贸w pasa偶erskich,
2) planowanie rozwoju transportu zbiorowego,
3) opracowywanie i koordynowanie rozk艂ad贸w jazdy,
4) badanie nat臋偶enia ruchu pasa偶er贸w i projektowanie linii komunikacyjnych,
5) dystrybucja i sprzeda偶 bilet贸w komunikacyjnych, map, informator贸w, rozk艂ad贸w jazdy itp.,
6) kontrola prawid艂owo艣ci wnoszenia op艂at przewozowych przez pasa偶er贸w (kontrola bilet贸w),
7) obs艂uga komunikacyjna os贸b niepe艂nosprawnych,
8) wykonywanie konserwacji, napraw i obs艂ugi autobus贸w, innych pojazd贸w samochodowych, maszyn i urz膮dze艅,
9) wykonywanie bada艅 diagnostycznych autobus贸w i innych pojazd贸w samochodowych,
10) administrowanie i zarz膮dzanie posiadanymi nieruchomo艣ciami, w tym budynkami i budowlami, a tak偶e przystankami komunikacji miejskiej.

Okr臋gowa stacja Kontroli Pojazd贸w MZK (SB/002)
Okr臋gowa Stacja Kontroli Pojazd贸w MZK posiada uprawnienia do wykonywania pe艂nego zakresu bada艅 technicznych: pojazd贸w osobowych, przyczep, pojazd贸w ci臋偶arowych, pojazd贸w zabytkowych, motocykli, pojazd贸w marki SAM, autobus贸w, pojazd贸w sprowadzonych z zagranicy.
Stacja jest czynna: poniedzia艂ek - pi膮tek: ca艂odobowo, sobota: w godz. 7.00 - 14.00.
Kontrola dokument贸w przewozu os贸b lub baga偶u
1) Osoby upowa偶nione przez MZK do kontroli bilet贸w w autobusach s膮 wyposa偶one w identyfikatory s艂u偶bowe umieszczone w widocznym miejscu.
2) Przebywaj膮cy w poje藕dzie pasa偶er jest zobowi膮zany do posiadania i okazywania kontroluj膮cym wa偶nych bilet贸w oraz dokument贸w uprawniaj膮cych do przejazd贸w
Skargi, odwo艂ania i reklamacje
1) Skargi dotycz膮ce kontroli bilet贸w i odwo艂ania od na艂o偶onych op艂at dodatkowych mo偶na sk艂ada膰 pisemnie lub osobi艣cie w siedzibie MZK przy ul. D艂ugiej 50, w Dziale Kontroli Liniowej, w godzinach od 8.00 do 14.00, od poniedzia艂ku do pi膮tku.
2) Decyzja MZK w sprawie odwo艂a艅 od na艂o偶onych op艂at dodatkowych jest ostateczna.
3) Skargi i reklamacje dotycz膮ce realizacji przez MZK us艂ug w zakresie publicznego transportu zbiorowego mog膮 by膰 przesy艂ane na adres: Miejski Zak艂ad Komunikacyjny w Bielsku-Bia艂ej, ul. D艂uga 50, 43-309 Bielsko-Bia艂a, e-mail: sekretariat@mzk.bielsko.pl
4) Skargi, odwo艂ania i reklamacje MZK rozpatruje w ci膮gu 1-go miesi膮ca od z艂o偶enia.
5) Skargi i wnioski sk艂adane anonimowo nie s膮 rozpatrywane.

Autor : Jadwiga Kubica
Zredagowa艂(a) : Magdalena Nalepa
Data wprowadzenia : 2006-09-21 12:47:55
Data ostatniej modyfikacji : 2014-09-25 12:07:09
Liczba wy艣wietle艅 : 539

Redaktor  Data modyfikacji 

Redaktor  Data modyfikacji 
Magdalena Nalepa  25.09.2014 12:06poka偶 t膮 wersj臋
Magdalena Nalepa  21.09.2006 14:00poka偶 t膮 wersj臋
Mateusz Sajnog  21.09.2006 12:47poka偶 t膮 wersj臋



licznik odwiedzin: 1695799