Zgodnie z UCHWA艁膭 NR LIII/1222/2010 RADY MIEJSKIEJ W BIELSKU-BIA艁EJ z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie zatwierdzenia Statutu Miejskiego Zak艂adu Komunikacyjnego w Bielsku-Bia艂ej, realizuje on zadania w艂asne Miasta w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Przedmiotem dzia艂alno艣ci MZK jest w szczeg贸lno艣ci: 1) wykonywanie autobusowych przewoz贸w pasa偶erskich, 2) planowanie rozwoju transportu zbiorowego, 3) opracowywanie i koordynowanie rozk艂ad贸w jazdy, 4) badanie nat臋偶enia ruchu pasa偶er贸w i projektowanie linii komunikacyjnych, 5) dystrybucja i sprzeda偶 bilet贸w komunikacyjnych, map, informator贸w, rozk艂ad贸w jazdy itp., 6) kontrola prawid艂owo艣ci wnoszenia op艂at przewozowych przez pasa偶er贸w (kontrola bilet贸w), 7) obs艂uga komunikacyjna os贸b niepe艂nosprawnych, 8) wykonywanie konserwacji, napraw i obs艂ugi autobus贸w, innych pojazd贸w samochodowych, maszyn i urz膮dze艅, 9) wykonywanie bada艅 diagnostycznych autobus贸w i innych pojazd贸w samochodowych, 10) administrowanie i zarz膮dzanie posiadanymi nieruchomo艣ciami, w tym budynkami i budowlami, a tak偶e przystankami komunikacji miejskiej. Okr臋gowa stacja Kontroli Pojazd贸w MZK (SB/002) Okr臋gowa Stacja Kontroli Pojazd贸w MZK posiada uprawnienia do wykonywania pe艂nego zakresu bada艅 technicznych: pojazd贸w osobowych, przyczep, pojazd贸w ci臋偶arowych, pojazd贸w zabytkowych, motocykli, pojazd贸w marki SAM, autobus贸w, pojazd贸w sprowadzonych z zagranicy. Stacja jest czynna: poniedzia艂ek - pi膮tek: ca艂odobowo, sobota: w godz. 7.00 - 14.00. Kontrola dokument贸w przewozu os贸b lub baga偶u 1) Osoby upowa偶nione przez MZK do kontroli bilet贸w w autobusach s膮 wyposa偶one w identyfikatory s艂u偶bowe umieszczone w widocznym miejscu. 2) Przebywaj膮cy w poje藕dzie pasa偶er jest zobowi膮zany do posiadania i okazywania kontroluj膮cym wa偶nych bilet贸w oraz dokument贸w uprawniaj膮cych do przejazd贸w Skargi, odwo艂ania i reklamacje 1) Skargi dotycz膮ce kontroli bilet贸w i odwo艂ania od na艂o偶onych op艂at dodatkowych mo偶na sk艂ada膰 pisemnie lub osobi艣cie w siedzibie MZK przy ul. D艂ugiej 50, w Dziale Kontroli Liniowej, w godzinach od 8.00 do 14.00, od poniedzia艂ku do pi膮tku. 2) Decyzja MZK w sprawie odwo艂a艅 od na艂o偶onych op艂at dodatkowych jest ostateczna. 3) Skargi i reklamacje dotycz膮ce realizacji przez MZK us艂ug w zakresie publicznego transportu zbiorowego mog膮 by膰 przesy艂ane na adres: Miejski Zak艂ad Komunikacyjny w Bielsku-Bia艂ej, ul. D艂uga 50, 43-309 Bielsko-Bia艂a, e-mail: sekretariat@mzk.bielsko.pl 4) Skargi, odwo艂ania i reklamacje MZK rozpatruje w ci膮gu 1-go miesi膮ca od z艂o偶enia. 5) Skargi i wnioski sk艂adane anonimowo nie s膮 rozpatrywane.
|