Bielsko-Biała: Usługa polegająca na wykonywaniu prac wchodzących w zakres obsługi codziennej pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej
Numer ogłoszenia: 85107 - 2014; data zamieszczenia: 17.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Komunikacyjny , ul. Długa 50, 43-309 Bielsko-Biała, woj. śląskie.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa polegająca na wykonywaniu prac wchodzących w zakres obsługi codziennej pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem przetargu jest usługa polegająca na wykonywaniu niżej wymienionych prac wchodzących w zakres obsługi codziennej pojazdów: 1. Prace wykonywane na hali OC codziennie w autobusach, które przejeżdżają jednocześnie przez dwie linie obsługi w godzinach od 2000 do godz. 400: 1.1. odkurzanie podłogi autobusu łącznie z kabiną kierowcy, 1.2. przetarcie na mokro i wytarcie na sucho parapetów, podszybia szyb czołowych i tylnych, gaśnic, obudów mechanizmów drzwiowych i tablic informacyjnych, foteli pasażerskich, ram okiennych, deski rozdzielczej, 1.3. przetarcie na mokro i wytarcie na sucho poręczy, uchwytów, kasowników oraz koła kierownicy, 1.4. opróżnianie śmietniczek, 1.5. usunięcie napisów i naklejek wykonanych przez pasażerów na elementach wyposażenia wewnętrznego oraz poszycia wewnętrznego i zewnętrznego autobusów, 1.6. w okresie zimowym odladzanie i odśnieżanie stopni, 1.7. w razie potrzeby (na polecenie pracownika Zamawiającego) umycie zabrudzonej podłogi i wytarcie na sucho. Uwaga 1! Średni czas poświęcony na sprzątanie codzienne każdego autobusu nie może być dłuższy niż 5 minut. Zatem Wykonawca zobowiązany będzie dysponować taką ilością osób, aby nie przekroczyć średniego czasu sprzątania autobusów z zastrzeżeniem ust. 4 pkt 4.1. Uwaga 2! W przypadkach szczególnych (brak możliwości przejazdu przez linię OC) mistrz zmianowy może podjąć decyzję o wykonywaniu czynności opisanych w ust. 1 na placu postojowym. W takich przypadkach zamiast odkurzania podłóg autobusów wykonuje się ich zamiatanie. Uwaga 3! Do sprzątania przeznaczonych jest w dni robocze ok. 110 autobusów, w soboty i dni świąteczne ok. 55 autobusów. 2. Sprzątanie hali obsług po zakończeniu przeglądów codziennych autobusów, tj. nie później niż do godz. 600, obejmuje: 2.1. codzienne mycie posadzki całej hali, przy użyciu maszyny szorującej, czyszczenie okładzin kafelkowych w kanałach obsługowych, czyszczenie urządzeń myjni, 2.2. dwa razy w miesiącu - mycie kafelków na ścianach wewnętrznych hali oraz bram wjazdowych, 2.3. co 6 miesięcy, mycie okien z zewnątrz i wewnątrz. Termin mycia ustala Zamawiający. 3. Prace wykonywane okresowo: 3.1. mycie i sprzątanie okresowe autobusów z użyciem środków chemicznych wykonywane głównie w soboty i niedziele w godzinach od 700 do 1900, oraz w uzgodnieniu z Działem Technicznym MZK również w dni robocze do godz. 1900: 3.1.1. przejazd autobusem ze stanowiska postojowego na myjkę szczotkową i ustawienie autobusu w osi bramy myjki, 3.1.2. umycie autobusu z zewnątrz po uprzednim przygotowaniu autobusu (zamknięcie okien, włazów, drzwi oraz złożenie lusterek lub ich demontaż), 3.1.3. umycie obręczy i piast kół przy pomocy myjki wysokociśnieniowej, 3.1.4. umycie bitumicznych zanieczyszczeń z powierzchni karoserii, 3.1.5. odkurzanie wnętrza autobusu, 3.1.6. umycie ścian i sufitu wewnątrz autobusu i wytarcie do sucha, 3.1.7. umycie i wytarcie do sucha szyb wewnątrz autobusu, 3.1.8. umycie poręczy i uchwytów, osłon siłowników drzwiowych oraz tablic informacyjnych, 3.1.9. wyczyszczenie siedzeń pasażerskich i fotela kierowcy, przy użyciu urządzenia piorąco-odsysającego, lub odkurzacza (po uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego), 3.1.10. umycie kabiny kierowcy, 3.1.11. umycie ram okiennych i drzwi, 3.1.12. usunięcie napisów i naklejek wykonanych przez pasażerów na elementach wyposażenia wewnętrznego oraz poszycia wewnętrznego i zewnętrznego autobusu, 3.1.13. wyczyszczenie elementów kołowrotu i opończy w autobusach przegubowych, 3.1.14. umycie podłogi i stopni oraz wytarcie jej na sucho, 3.1.15. przeprowadzenie dezynfekcji wnętrza pojazdu przy użyciu preparatów biobójczych zgodnie z przedstawioną (przez Wykonawcę) instrukcją postępowania z materiałem potencjalnie zakaźnym, 3.1.16. przejazd autobusem na stanowisko postojowe. Uwaga 4! Mycie okresowe 20 autobusów Mercedes-Benz o nr wew. 137-156 należy wykonywać w nocy w godz. 2200 - 500 z soboty na niedzielę oraz w godz. 2200 - 400 z niedzieli na poniedziałek. Ta ilość może ulec zwiększeniu w przypadku zakupu nowych autobusów przez Zamawiającego. Uwaga 5! Mycie i sprzątanie okresowe należy tak rozplanować, aby każdy autobus był co najmniej jeden raz w miesiącu gruntownie wymyty. Oznacza to, że w każdą sobotę i niedzielę musi być wymytych co najmniej 20 autobusów. Uwaga 6! Zastosowany produkt biobójczy musi posiadać pozwolenie na obrót zgodnie z art. 54 Ustawy o produktach biobójczych (Dz. U. z 2002r. Nr 175, poz. 1433 ze zm.) oraz musi znajdować się w Rejestrze Produktów Biobójczych wydanym przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Uwaga 7! Czynności opisane w pkt 3.1.15 Wykonawca dodatkowo wykona na każde zlecenie Zamawiającego w przypadku stwierdzenia zagrożenia epidemii (choroby zakaźnej) na obszarze działania Zamawiającego. Uwaga 8! O wykonaniu prac opisanych w ust. 1, 2 i 3 Wykonawca powiadamia przedstawiciela Zamawiającego. 3.2. Mycie pod ciśnieniem dwa razy w roku i na każde zlecenie przedstawiciela Zamawiającego silników, skrzyń biegów, chłodnic, komór, schowków w autobusach. 4. Ponadto Wykonawca musi: 4.1. zabezpieczyć w dni robocze minimum 6 osób, a w soboty i dni świąteczne minimum 3 osoby przeszkolone do wykonywania prac opisanych w Części I, ust. 1 i 2 SIWZ, 4.2. zabezpieczyć minimum 4 osoby (w tym minimum 1 osobę posiadającą prawo jazdy kategorii D) przeszkolone do wykonywania prac opisanych w Części I, ust. 3 SIWZ, 4.3. przed podpisaniem umowy przedłożyć wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wg Załącznika Nr 2 do Umowy. Do wykazu należy dołączyć kserokopie prawa jazdy kategorii D oraz aktualne badania lekarskie osób, które będą manewrować autobusami na terenie MZK. Badania lekarskie powinny być wykonane w specjalistycznej przychodni pod kątem manewrowania autobusami, 4.4. zapewnić odpowiedni, zgodny z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, sprzęt do ciśnieniowego mycia oraz sprzątania autobusów: 4.4.1. wysokociśnieniowe urządzenie (1 szt.), spełniające minimalne parametry i wymagania: 1) wydajność tłoczenia - 500-800 l na h, 2) wylotowe ciśnienie wody - regulowane od 30 do 160 bar, 3) zasilanie - 230 V, 4.4.2. zmywarko - szorowarka do mycia posadzek (1 szt.), spełniające min. parametry: 1) wydajność - min. 1000 m2 na h, 2) zasilanie akumulatorowe - 24 V, 3) średnica szczotki - min. 430 mm, 4) obroty szczotki - min. 120 obr. na min, 5) pojemność zbiorników (detergentów i zanieczyszczeń) - min. po 40 l. Dodatkowe wyposażenie zmywarki: 1) szczotka obrotowa z włosia nylonowego, 2) ssawa wraz z prowadnicami, 4.4.3. profesjonalny dwuturbinowy odkurzacz z możliwością odsysania wody (4 szt.), spełniający minimalne parametry: 1) wydatek powietrza - 2 x min. 55l na s, 2) podciśnienie - min. 230 mbar, 3) pojemność zbiornika - min. 70 l, 4) wąż doprowadzający (długość) - min. 12 m, 4.4.4. profesjonalne urządzenie piorąco-odssysające do czyszczenia siedzeń (1 szt.), spełniające minimalne parametry: 1) wydatek powietrza - min. 50 l na s, 2) podciśnienie - min. 200 mbar, 3) pojemność zbiornika - min. 10 l, 4) ciśnienie spryskiwania - max 2,5 bara. UWAGA 8! Szerokość wszystkich urządzeń nie może przekraczać 700 mm. 4.5. zapewnić we własnym zakresie wszystkie środki czystości, materiały oraz sprzęt niezbędny do wykonania prac, o których mowa w ustępie 1, 2 i 3. 5. INFORMACJE DODATKOWE: 5.1. Zamawiający posiada 130 szt. autobusów, w tym: 5.1.1. 40 sztuk autobusów przegubowych, 5.1.2. 79 sztuk autobusów krótkich ~ 12 metrowych, 5.1.3. 11 sztuk autobusów klasy MINI ~ 8 metrowych. 5.2. Ilość autobusów w czasie trwania umowy może ulec zmianie w zależności od zakupów i kasacji. 5.3. Wykonawca, na co najmniej jeden dzień przed przystąpieniem do umowy zobowiązany jest do przyuczenia swoich pracowników do realizacji zadań określonych w umowie. 5.4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność finansową za spowodowane szkody w czasie trwania umowy na placach manewrowych, halach obsługowych i myjce, a w szczególności za szkody związane z uszkodzeniem autobusów i myjni..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do złożenia oferty, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 18.000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych). 2. Wadium można wnieść w formie: 2.1. pieniężnej, 2.2. poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancji bankowej, 2.4. gwarancji ubezpieczeniowej, 2.5. w poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Konto MZK: Bank Polska Kasa Opieki SA w Warszawie, II Oddział w Bielsku Białej nr 63 1240 4142 1111 0000 4825 6793, z dopiskiem: Wadium - obsługa codzienna, NIP: .................. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, tj. nie później niż do 25 kwietnia 2014r. do godz. 09:30. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4 Pzp, zwróci wadium wniesione w pieniądzu na rachunek wskazany przez Wykonawcę. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale i potwierdzonej za zgodność kserokopii. Oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale złączać z ofertą, ponieważ w dniu otwarcia ofert zostanie on przekazany do Kasy Głównej Zamawiającego.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunków poprzez złożenie Oświadczenia (Załącznik Nr 3c do SIWZ).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że wykonuje lub wykonywał prace polegające na codziennym myciu i sprzątaniu autobusów w ilości min. 130 szt. oraz minimum jednej hali obsługowo-naprawczej. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Wykaz (Załącznik Nr 4 do SIWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, ilości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunków poprzez złożenie Oświadczenia (Załącznik Nr 3c do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować koordynatorem pełniącym nadzór nad pracownikami serwisu sprzątającego, który posiada kwalifikacje, potwierdzone certyfikatem akredytowanym przez międzynarodową lub ogólnopolską organizację zrzeszającą producentów, dystrybutorów i wykonawców usług z branży utrzymania czystości. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunków Wykonawca przedkłada: Oświadczenie (Załącznik Nr 5 do SIWZ), że osoba, która będzie odpowiedzialna za świadczenie usług posiada stosowne kwalifikacje zawodowe niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. Jednocześnie Wykonawca podaje informację dot. podstawy dysponowania koordynatorem oraz przedstawia jego doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe koordynatora.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wartości podane w walutach innych niż PLN zostaną przeliczone na PLN według kursów średnich walut podanych przez Narodowy Bank Polski w dniu ukazania się ogłoszenia o przedmiotowym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp wymaga przedłożenia informacji, o której mowa powyżej, dotyczącej tych podmiotów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1. Aktualne zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi, tj. Certyfikat Systemu Zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000 w zakresie usług sprzątania lub inny dokument równoważny, np. Certyfikat dla firm sprzątających Gwarant Czystości i Higieny, wydany przy współpracy z Polską Izbą Gospodarczą Czystości (PIGC). 2. Instrukcję postępowania z materiałem potencjalnie zakaźnym, tj. usuwania plam z rozlanych wydalin, wydzielin organicznych, krwi, itp. Z instrukcji musi wynikać m.in. jakie preparaty zastosuje Wykonawca, jak należy przygotować roztwór, w jakiej odzieży ochronnej należy przeprowadzać inaktywację. 3. Instrukcję postępowania w wypadku stwierdzenia zagrożenia epidemii (choroby zakaźnej). Z instrukcji musi wynikać jakie preparaty zastosuje Wykonawca do dezynfekcji pojazdu oraz zasady bezpieczeństwa.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa powinna być poświadczona notarialnie). Pełnomocnictwo nie jest wymagane jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp zakazuje się dokonania istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem: 1. zmian, które będą korzystne dla Zamawiającego, 2. zmiany przepisów prawa w taki sposób, że zapisy umowy będą sprzeczne z tymi (nowymi) przepisami, np. zmiana stawki VAT, 3. zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w § 6, ust. 1 umowy, nie wcześniej niż po 01 stycznia 2015 roku, do wysokości wskaźnika wzrostu cen towarów i usług publikowanych przez GUS lub zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia w danym roku, nie częściej niż raz w roku, 4. gdy wobec jednej ze stron wszczęto postępowanie likwidacyjne, wówczas obie strony mogą rozwiązać umowę w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, 5. wystąpienia okoliczności, o których żadna ze stron nie wiedziała w chwili podpisania umowy, a okoliczności te spowodują, że realizacja umowy na pierwotnych warunkach jest, albo niemożliwa do realizacji, albo niekorzystna dla Zamawiającego, 6. gdy Wykonawca zastosuje lepsze materiały/komponenty/składniki od tych, które przewidziano w ofercie, 7. gdy Wykonawca zrealizuje umowę wg lepszej technologii, przy użyciu bardziej nowoczesnego sprzętu niż przewidziano w ofercie, 8. wystąpienia konieczności zmiany terminu, z przyczyn niezależnych od stron umowy, 9. zmiany wykazu osób, podmiotów bądź podwykonawców, wskazanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że zmiany te nie będą mniej korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzkb-b.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 1) bezpłatnie - na stronie internetowej Zamawiającego; 2) odpłatnie - 50 zł (+ewentualne koszty przesyłki) - w siedzibie Zamawiającego; pok 200 (II p.). Kasa czynna od 8.30 do 14.00..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2014 godzina 09:30, miejsce: Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej, ul. Długa 50, 43-309 Bielsko-Biała, pok.105 (Ip.)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie