Bielsko-Biała: Zakup piaskarki dla potrzeb Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej
Numer ogłoszenia: 200549 - 2013; data zamieszczenia: 01.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Komunikacyjny , ul. Długa 50, 43-309 Bielsko-Biała, woj. śląskie.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup piaskarki dla potrzeb Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania jest dostawa i montaż zestawu piaskarki ciśnieniowej do czyszczenia elementów metalowych części autobusowych. 2. Parametry techniczne piaskarki: - przestrzeń robocza (szer. x gł. x wys.) - min. 1100 x 800 x 900 (mm), - ciśnienie robocze - 2-10 bar, - zapotrzebowanie na powietrze (dysza 6 mm) - od 800 l/min, - obsługiwane ścierniwo - elektrokorund granulacji 75 µm - 745 µm, mikrokulki szklane, śrut staliwny o grubości 0,18 mm÷0,70 mm. 3. Piaskarka powinna posiadać masywne, kompaktowe i ergonomiczne wykonanie z łatwą możliwością przemieszczania wózkiem widłowym lub ręcznym. Przedmioty do obróbki strumieniowo-ściernej wkładane są do kabiny przez drzwi, które znajdują się po obu stronach; w ścianie przedniej znajdują się otwory na ręce z rękawicami ochronnymi. Operator ma możliwość obserwacji procesu piaskowania przez wziernik składający się z dwóch szyb (wewnętrznej wymiennej oraz zewnętrznej). 4. W skład zestawu wchodzi: 4.1. kabina ciśnieniowa, 4.2. zestaw ciśnieniowy, 4.3. zespół odpylający. Ad. 4.1. Kabina ciśnieniowa. 1) powinna być wykonana ze stali o grubości od 2 do 3 mm, malowana proszkowo, spawana, od wewnątrz wygumowana panelami o podwyższonej odporności na ścieranie, 2) obustronny dostęp do wnętrza komory (drzwi kabiny znajdują się po obu stronach), 3) ściana przednia powinna posiadać wziernik bez kąta martwego wykonany z wewnętrznej szyby wymiennej oraz zewnętrznej szyby hartowanej. 4) rękawice kabiny powinny być wykonane zgodnie z dyrektywą 89-686-EWG, powlekane PCV z podszewką z bawełny oraz dodatkowo ocieplane pianką, 5) górne oświetlenie (np. jarzeniowe), 6) powinna posiadać stół obrotowy. Ad. 4.2. Zestaw ciśnieniowy: 1) montowany na spodzie leja piaskarki. Po obróbce ścierniwo z komory kabiny bezpośrednio spada do zbiornika ciśnieniowego (10 lit.) poczym pod dużym ciśnieniem ponownie podawane jest do głowicy czyszczącej, 2) wyposażony w profesjonale trudnościeralne dysze z węglików wolframu lub węglików boru, 3) wyposażony w trudnościeralne węże ssące do ścierniwa, 4) wyposażony w nożny elektropneumatyczny zawór, 5) wyposażony w regulator pneumatyczny z dodatkowym manometrem. Ad. 4.3. Zespół odpylający: Podciśnieniowy zespół odpylający przeznaczony do odciągania pyłów cząstek stałych z urządzenia piaskarki. Wyposażony w wentylator promieniowy, wkład filtracyjny z wysokiej jakości włókniny poliestrowej, łatwy do opróżniania zbiornik na odpady oraz układ automatycznego strzepywania wkładów filtracyjnych z ręczną przepustnicą regulacji siły ciągu. Podstawowe parametry techniczne: 1) zasilanie (v) - 400, 2) wymiar (szer. x wys. x głęb.) - max 700 x 1700 x 800 (mm), 3) powierzchnia filtracyjna - min. 10 (m2), 4) gramatura materiału filtracyjnego- 250-300 (g/m2), 5) moc - max 0,800 (kW), 6) wydajność - do 1500 (m3/h), 7) średnica wlotu - 100 (mm)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.92.42.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 28.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunków poprzez złożenie Oświadczenia (Załącznik Nr 3c do SIWZ).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunków poprzez złożenie Oświadczenia (Załącznik Nr 3c do SIWZ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przeszkoli wybrany personel Zamawiającego z zakresu działania i obsługi urządzeń piaskarki. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada Oświadczenie (Załącznik Nr 4 do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
patrz pkt III.3.3)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunków poprzez złożenie Oświadczenia (Załącznik Nr 3c do SIWZ).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Prospekty z opisem parametrów technicznych i zasadą działania.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 2. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa powinna być poświadczona notarialnie). Pełnomocnictwo nie jest wymagane jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp zakazuje się istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy za wyjątkiem przypadku: 1. zmian, które będą korzystne dla Zamawiającego, 2. zmiany przepisów prawa w taki sposób, że zapisy umowy będą sprzeczne z tymi (nowymi) przepisami, np. zmiana stawki VAT, 3. gdy wobec jednej ze Stron wszczęto postępowanie likwidacyjne, wówczas obie Strony mogą rozwiązać umowę w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, 4. wystąpienia okoliczności, o których żadna ze stron nie wiedziała w chwili podpisania umowy, a okoliczności te spowodują, że realizacja umowy na pierwotnych warunkach jest, albo niemożliwa do realizacji, albo niekorzystna dla Zamawiającego, 5. gdy Wykonawca zastosuje lepsze materiały/komponenty/składniki, od tych które przewidziano w ofercie, 6. zmiany producenta, przy zachowaniu parametrów, uwzględnionych w ofercie (pod warunkiem, że umowa nie jest zawarta z producentem), 7. wystąpienia konieczności zmiany terminu, z przyczyn niezależnych od stron umowy, 8. zmiany wykazu osób, podmiotów bądź podwykonawców, wskazanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że zmiany te nie będą mniej korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzkb-b.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 1) bezpłatnie - na stronie internetowej Zamawiającego; 2) odpłatnie - 50 zł (+ewentualne koszty przesyłki) - w siedzibie Zamawiającego; pok 200 (II p.). Kasa czynna od 8.30 do 14.00.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2013 godzina 09:30, miejsce: Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej, ul. Długa 50, 43-309 Bielsko-Biała, pok.105 (Ip.).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie