Bielsko-Biała: Fizyczna ochrona osób i mienia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej
Numer ogłoszenia: 40705 - 2014; data zamieszczenia: 27.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Komunikacyjny , ul. Długa 50, 43-309 Bielsko-Biała, woj. śląskie.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Fizyczna ochrona osób i mienia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem przetargu jest fizyczna ochrona osób i mienia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej, ul. Długa 50. 2. Ochrona mienia Zamawiającego musi się odbywać całodobowo we wszystkie dni tygodnia i musi być realizowana przez dwuosobową obsadę pracowników Wykonawcy na każdej zmianie. 3. Wykonawca będzie świadczyć usługi w oparciu o osoby: 3.1. niekarane, 3.2. jednolicie umundurowane, 3.3. wyposażone w imienne identyfikatory, 3.4. ze stanem zdrowia pozwalającym bez przeszkód wykonywać pełny zakres powierzonych zadań, włącznie ze złapaniem i zatrzymaniem sprawcy, 3.5. wyposażone w środki łączności bezprzewodowej, tak aby w razie zaistnienia potrzeby mogli połączyć się między sobą oraz z grupą interwencyjną tzw. Zespołem Natychmiastowej Reakcji (ZNR). ZNR musi być wyposażony w środki przymusu bezpośredniego, środki ochrony osobistej, środki łączności bezprzewodowej oraz dysponować samochodem służbowym. Szczegóły zawiera projekt umowy załączony do SIWZ jako Załącznik Nr 1. UWAGA! Istnieje możliwość odpłatnego wynajęcia pomieszczenia socjalnego dla pracowników Wykonawcy..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.04.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do złożenia oferty, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium można wnieść w formie: 2.1. pieniężnej, 2.2. poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancji bankowej, 2.4. gwarancji ubezpieczeniowej, 2.5. w poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Konto MZK: Bank Polska Kasa Opieki SA w Warszawie, II Oddział w Bielsku Białej nr 63 1240 4142 1111 0000 4825 6793, z dopiskiem: Wadium - ochrona mienia; NIP: ................... Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, tj. nie później niż do 07 marca 2014r. do godz. 09:30. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4 Pzp, zwróci wadium wniesione w pieniądzu na rachunek wskazany przez Wykonawcę. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale i potwierdzonej za zgodność kserokopii. Oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale złączać z ofertą, ponieważ w dniu otwarcia ofert zostanie on przekazany do Kasy Głównej Zamawiającego.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać i przedłożyć aktualną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że realizuje lub zrealizował co najmniej dwie usługi fizycznej ochrony osób i mienia, każda o wartości nie mniejszej niż 500.000 zł. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Wykaz (Załącznik Nr 4 do SIWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich ilości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Wykonawca musi dysponować stacją monitorowania alarmów z całodobowym centrum dowodzenia. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Oświadczenie (Załącznik Nr 5 do SIWZ). 2. Wykonawca musi dysponować środkami łączności stałej z całodobowym centrum dowodzenia, które będą wyposażone w przyciski napadowe gwarantujące rejestrację przez stację monitorującą alarmy zagrożeń w czasie rzeczywistym. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Oświadczenie (Załącznik Nr 6 do SIWZ). 3. Wykonawca musi posiadać możliwość udzielenia Zamawiającemu ulgi na PFRON w wysokości nie mniejszej niż 25%. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Oświadczenie (Załącznik Nr 7 do SIWZ), że Wykonawca jest uprawniony do udzielania ulg na PFRON.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Wykonawca musi dysponować grupą interwencyjną tzw. Zespołem Natychmiastowej Reakcji złożoną z co najmniej dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej i wyposażonych w środki przymusu bezpośredniego, środki łączności bezprzewodowej i dysponujących samochodem służbowym odpowiednio oznakowanym. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Oświadczenie (Załącznik Nr 8 do SIWZ). 2. Wykonawca musi dysponować osobami, które w ramach wykonywanych czynności w tzw. Zespołach Natychmiastowej Reakcji posiadają wymagane uprawnienia, tj. są wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej prowadzoną przez Komendanta Głównego Policji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2011r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.) lub posiadają ważne licencje pracownika ochrony fizycznej. Dokumentem potwierdzającym dokonanie wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony jest ważna na dzień 31 grudnia 2013r. licencja pracownika ochrony fizycznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 czerwca 2013r. o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów (Dz.U. z 2013r., poz. 829). Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Oświadczenie (Załącznik Nr 9 do SIWZ). Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu ważnych licencji lub aktualnych zaświadczeń potwierdzających wpis na listę osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia. 3. Wykonawca do realizacji zamówienia musi dysponować osobami, które posiadają dobry stan zdrowia. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Oświadczenie (Załącznik Nr 10 do SIWZ). Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu aktualnych zaświadczeń lekarskich osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca na czas realizowania umowy musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. 2.000.000,00 zł. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca przedkłada: Oświadczenie (Załącznik Nr 11 do SIWZ). Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu opłaconej polisy potwierdzającej, że Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa powinna być poświadczona notarialnie). Pełnomocnictwo nie jest wymagane jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp zakazuje się istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy za wyjątkiem przypadku: 1.1. zmian, które będą korzystne dla Zamawiającego, 1.2. zmiany przepisów prawa w taki sposób, że zapisy umowy będą sprzeczne z tymi (nowymi) przepisami, np. zmiana stawki VAT, 1.3. gdy wobec jednej ze Stron wszczęto postępowanie likwidacyjne, wówczas obie Strony mogą rozwiązać umowę w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, 1.4. wystąpienia okoliczności, o których żadna ze stron nie wiedziała w chwili podpisania umowy, a okoliczności te spowodują, że realizacja umowy na pierwotnych warunkach jest, albo niemożliwa do realizacji, albo niekorzystna dla Zamawiającego, 1.5. wystąpienia konieczności zmiany terminu, z przyczyn niezależnych od stron umowy, 1.6. zmiany wykazu osób, podmiotów bądź podwykonawców, wskazanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że zmiany te nie będą mniej korzystne dla Zamawiającego. 2. Dodatkowe zlecenie o ochronę obiektów nie ujętych w niniejszej umowie winno nastąpić na piśmie. Po przyjęciu dodatkowego zlecenia przez Wykonawcę, stanowi ono integralną część niniejszej umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzkb-b.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 1) bezpłatnie - na stronie internetowej Zamawiającego; 2) odpłatnie - 50 zł (+ewentualne koszty przesyłki) - w siedzibie Zamawiającego; pok 200 (II p.). Kasa czynna od 8.30 do 14.00..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.03.2014 godzina 09:30, miejsce: Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej, ul. Długa 50, 43-309 Bielsko-Biała, pok.105 (Ip.).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dotyczy punktu II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA Zamówienie będzie realizowane przez 36 miesięcy, od daty podpisania umowy, począwszy od 01 kwietnia 2014r. do 31 marca 2017r..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie