Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Komunikacyjny, ul. Długa 50,
43-309 Bielsko-Biała, woj. śląskie.
- Adres strony internetowej zamawiającego:
www.mzkb-b.samorzady.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywna
dostawa płynów do układów chłodzenia silników w pojazdach dla potrzeb Miejskiego
Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem postępowania jest sukcesywna dostawa ekologicznych,
wyprodukowanych na bazie glikolu monoetylenowego gotowych do użycia ( nie
koncentratów) płynów do układów chłodzenia silników, połączonych z wymiennikiem
ciepła retardera automatycznych skrzyń biegów. 2. Szacunkowe zapotrzebowanie
ilości płynu wynosi 65.000 dm3 i może ulec zmianie do 20% wartości zamówienia.
3. Płyn do układów chłodzenia musi: a) spełniać wymagania normy PN-C-40007, b)
być wyprodukowany na bazie glikolu monoetylenowego, c) charakteryzować się
temperaturą krystalizacji nie wyższą niż minus 350C, d) posiadać ochronne
właściwości antykorozyjne i antypieniące, e) posiadać dopuszczenie wg normy
zakładowej MAN 324 NF ( do układów chłodzenia silników, połączonych z
wymiennikiem ciepła retardera automatycznej skrzyni biegów), f) posiadać
dopuszczenia wg normy Mercedes Benz Blatt 325.0, g) być mieszalny z dotychczas
stosowanym przez Zamawiającego płynem. 4. W przypadku gdy Wykonawca nie
dysponuje płynem który spełnia jednocześnie wszystkie warunki określone w
ustępie 3, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie płynów w ilości: 4.1. 60.000 dm3
spełniającego warunki określone w ust. 3 pkt. a,b,c,d,e,g, 4.2. 5.000 dm3
spełniającego warunki określone w ust. 3 pkt. a,b,c,d,f. 5. Wykonawca musi
dostarczać płyn do siedziby Zamawiającego własnym transportem i na własną
odpowiedzialność, w terminie do 5 dni od daty złożenia zamówienia. Dostawy płynu
spełniającego jednocześnie wszystkie warunki określone w ust. 3 lub warunki
określone w ust. 4 pkt. 4.1 odbierane będą przez Zamawiającego po zdaniu płynu
do atestowanego zbiornika podziemnego na stacji paliw. Płyn spełniający warunki
określone w ust. 4 pkt. 4.2 musi być dostarczany w zwrotnych opakowaniach o
pojemności 200 litrów.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.81.00.00-5.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w
miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do złożenia oferty,
każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 6.000,00 zł
(słownie: sześć tysięcy złotych). 2. Wadium można wnieść w formie: 2.1.
pieniężnej, 2.2. poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym, 2.3. gwarancji bankowej, 2.4. gwarancji ubezpieczeniowej, 2.5. w
poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone
w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego. Konto MZK - Bank Przemysłowo-Handlowy S.A. w Krakowie II/O w
Bielsku Białej nr 39 1060 0076 0000 3300 0018 8425, z dopiskiem: Wadium -
płyny do chłodnic. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, tj.
nie później niż do 20 grudnia 2007r. do godz. 0930. W przypadku wnoszenia
wadium w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin
uznania rachunku Zamawiającego. Zgodnie z art. 46 ust. 4 Pzp, wadium wniesione
w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku
bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia
rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany
przez Wykonawcę. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć
w oryginale i potwierdzonej za zgodność kserokopii. Oryginału dokumentu
wadialnego nie należy trwale złączać z ofertą, ponieważ w dniu otwarcia ofert
zostanie on przekazany do Kasy Głównej Zamawiającego..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki podmiotowe. 1) Wykonawca musi
posiadać uprawnienie do wykonywania działalności lub czynności określonej w
przedmiocie zamówienia. Wymagane dokumenty: a) Aktualny odpis z właściwego
rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania
oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w tym punkcie
muszą spełniać wszystkie podmioty. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba
prawna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa oraz spółka
komandytowo-akcyjna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie
ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zamówienia. b) Pełnomocnictwo (oryginał) do podpisania oferty Wykonawcy.
Pełnomocnictwo musi określać zakres pełnomocnictwa i być podpisane przez osobę
lub osoby wymienione z nazwiska w dokumencie rejestrowym. Pełnomocnictwo nie
jest wymagane jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są
wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym.c) Pełnomocnictwo
(oryginał) podmiotów występujących wspólnie (np. jako konsorcjum, spółka
cywilna). 2) Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24
ustawy Pzp. Wymagane dokumenty: a) Aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalegaz
opłaceniem podatków bądź aktualnego zaświadczenia, że Wykonawca uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji organu. Zaświadczenie
nie może być wystawione wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące
wspólnie, warunek określony w tym punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty.b)
Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie
zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, bądź
aktualnego zaświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonanie decyzji organu. Zaświadczenie nie może być wystawione
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku
składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w tym
punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty.c) Aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek
określony w tym punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty. d) Aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. 3) Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i
doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia. Wymagane dokumenty: Wykaz (Załącznik Nr 4 do SIWZ) i
referencje, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia tego
postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, Wykonawca zrealizował zamówienie na dostawę co najmniej 65.000 dm3
płynu do układów chłodzenia. 4) Wykonawca musi znajdować się w sytuacji
ekonomiczneji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wymagane
dokumenty: a) Oświadczenie, stanowiące Załącznik Nr 3 do SIWZ. W przypadku
składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w tym
punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty.b) Polisę lub inny dokument
potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności, na kwotę minimum 2.000.000,00 złotych.c)
Zamawiający zaleca dołączenie dowodu wniesienia wadium(z uwzględnieniem
informacji zawartej w Części X ust. 4). 2. Warunki przedmiotowe: 1) Wykonawca
musi potwierdzić, że oferowane w przetargu płyny do układów chłodzenia
odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu
zamówienia. Wymagane dokumenty: a) Dokument potwierdzający spełnienie wymagań
wg normy zakładowej MAN 324 NF.b) Kartę charakterystyki parametrów
technicznych płynu, która zawiera w szczególności informację na jakiej bazie
glikolu wyprodukowany jest proponowany płyn, oraz jaką posiada temperaturę
krystalizacji. W przypadku zaproponowania 2 rodzajów płynów zgodnie z
warunkami określonymi w części I ust. 4, Wykonawca dostarcza dwie karty
charakterystyki na każdy płyn oddzielnie.c) Świadectwo mieszalności, wydane
przez jednostkę akredytowaną przez Polskie Centrum Akredytacji lub jednostkę
odpowiednią dla krajów Unii Europejskiej, z którego będzie wynikać, że
zaproponowany przez Wykonawcę płyn jest mieszalny z dotychczas stosowanym
przez Zamawiającego płynem, o nazwie VECO MXT, którego producentem jest
MODEX-OIL z siedzibą w Kwidzynie, (dotyczy płynu, który spełnia wszystkie
warunki określone w I Części SIWZ w ust. 3, lub który spełnia minimum warunki
określone w I Części SIWZ, ust. 4, pkt 4.1.). d) Dokument potwierdzający
spełnienie wymagań wg normy Mercedes-Benz Blatt 325.0 dotyczy płynu, który
spełnia wszystkie warunki określone w I Części SIWZ w ust. 3, lub który
spełnia minimum warunki określone w I Części SIWZ, ust. 4, pkt 4.2.). Opis
spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywany będzie metodą 0-1, tj.
spełnia - nie spełnia, w oparciu o dokumenty i oświadczenia dołączone do
oferty.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Jak wyżej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzkb-b.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
1) Odpłatnie - 50 zł: Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej, 43-309
Bielsko-Biała ul. Długa 50; godziny pracy: od poniedziałku do piątku 7.00-15.00,
2) Bezpłatnie: www.mzkb-b.samorzady.pl.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 20.12.2007 godzina 09:30, miejsce: Miejski Zakład Komunikacyjny w
Bielsku-Białej, 43-309 Bielsko-Biała, ul. Długa 50, pok. 105 (I p.).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).